Povestea lui Dracula Expres, primul tren turistic de epoca din Romania

Acum opt ani în Gara Brașov se întâmpla prima cursă a trenului turistic de epocă „Dracula Expres”, primul de acest gen din România. Traseul său era de la Brașov la Zărnești în cadrul primei căi ferate turistice din România.

Trenul era la acea vreme o bijuterie de epocă formată din două locomotive și trei vagoane, toate restaurate și recondiționate. Una dintre locomotivele expresului Dracula poartă numele de Pacific 231065 și a fost construită la uzinele Maffai din Germania în anul 1922. Cea de-a doua a fost fabricată în România în 1934, la uzinele Malaxa.

Primul vagon este cel salon, construit în 1934 pentru regele Carol al II-lea la uzinele Astra din Arad. Acesta era compus dintr-un salon pentru servirea mesei, cușete pentru dormit și o instalație de baie cu cadă și utilități ce ofereau un lux aparte călătoriei. Cel de-al doilea vagon a fost fabricat în Italia în 1924, în timp ce ultimul a funcționat în perioada interbelică în trenurile Pullman Orient Expres pe ruta București – Paris.

Ultimele două vagoane sunt de clasa I, au compartimente spațioase cu mochetă pe jos și câte șase locuri tapițate cu pluș roșu. Ele sunt încălzite cu aburul de la locomotive. În fiecare compartiment călătorii au la dispoziție un regulator de căldură care le permite să-și aleagă temperatura dorită.

În cele ce urmează vă lăsăm cu un filmuleț de prezentare al trenului Dracula Expres, așa cum arăta el cu opt ani în urmă: